W ramach obchodów DBI w klasach I-III zostały przeprowadzone lekcje poświęcone tematyce zagrożeń w Internecie oraz kulturze zrozumienia, zaufania i tolerancji. Uczniowie dowiedzieli się, że każdy z nas ponosi odpowiedzialność za to, co robi w sieci i powinien przestrzegać określonych zasad. Poznali, jak dbać o swoje bezpieczeństwo w Internecie oraz zasady układania „mocnego” hasła. Podczas lekcji oglądali i rozmawiali na temat filmów zamieszczonych na platformach sieciaki.pl i cyfrowobezpieczni.pl., rozwiązywali zagadki, pracowali w grupach nad bezpiecznym hasłem. Na monitorze w holu szkoły uczniowie oglądali prezentację multimedialną, która dotyczyła zasad bezpieczeństwa oraz przestrzegania netykiety.
Z tej okazji w klasach młodszych został zorganizowany konkurs na rymowankę o bezpiecznym Internecie. Dziękujemy za Wasze prace!
Wyniki konkursu:
I miejsce _ Aleksandra Malita III a
II miejsce – Jakub Wielgosiński I b
III miejsce – Bartłomiej Tylec III b
wyróżnienia
Julia Tylutki II c
Antoni Osmola II c
Oto nagrodzone prace
Internetowe przestrogi
I miejsce, Aleksandra Malita III a
Jeśli jeszcze tego nie wiecie,
niebezpiecznie jest w Internecie.
Kto dane swoje podaje, wiele ryzykuje.
W sieci licho nie śpi, haker już coś knuje.
Nie bierz do serca wszystkiego, co przeczytasz w necie,
może to być kłamstwo największe na świecie.
Nie krytykuj, nie hejtuj, obcym nie ufaj.
Bądź miły w sieci i rodziców słuchaj!
Bezpieczni w sieci
II miejsce, Jakub Wielgosiński I b
Internet to nie jest zabawa, to poważna sprawa.
Dzieci po sieci serfują
czy zawsze bezpiecznie się czują?
Wchodząc na stronę internetową, trzeba to robić z głową.
Uważać na wirusy i nieznanych linków pokusy.
Gdy ktoś prosi o Twe dane, wołaj tatę, wołaj mamę.
Nie siedź długo przed komputerem,
lepiej idź pojeździć rowerem.
Bezpieczny Internet
III miejsce, Bartłomiej Tylec III b
Wiedzą o tym wszystkie dzieci,
Jak poruszać się po sieci.
Lecz uważaj, bo w oka mgnieniu,
Możesz ulec uzależnieniu.
Szanuj siebie i nie rób nikomu psikusów,
A swój komputer chroń od wirusów.
Moje hasło – moja własność
wyróżnienie, Julia Tylutki II c
By bezpiecznym w sieci być,
słuchaj co Ci powiem dziś.
Hasła obcym nie podawaj,
Bo w sieci mogą kogoś innego udawać.
Klikaj rozważnie, nie byle gdzie
I pamiętaj wylogować się.
Klik, klik
Wyróżnienie, Antoni Osmola II c
Gdy Internet włączasz śmiało,
by emocji mieć niemało,
zanim linków klikniesz sto,
lepiej dobrze przemyśl to.
Możesz zrobić jeden „klik”,
A rachunek przyjdzie w mig.
Kiedy linki Ci nieznane,
Idź zapytaj lepiej mamę.
Dzień Bezpiecznego Internetu stał się okazją do tego, by zbadać, co dzieci ze starszych klas (4-5) uważają za zagrożenia związane z korzystaniem z zasobów sieci. Okazało się, że większość uczniów pamięta, by nie przekazywać nikomu haseł i zachować szczególną ostrożność w kontaktach z nieznajomymi, zaś za najmniejsze zagrożenie uważa zbyt długie korzystanie ze urządzeń. Dzieci w klasach piątych pracowały w „chmurze” redagując hasła w prezentacji, m.in. „Cyberprzemoc”, „Uzależnienie w sieci”, „Niebezpieczne treści (przemoc)”, „Wiarygodność informacji w sieci”, „Prawa autorskie” itp.
Uczniowie z uwagą obejrzeli film prezentujący wagę higieny cyfrowej i chętnie dyskutowali na temat potrzeby bezpośrednich kontaktów z rówieśnikami oraz członkami rodziny, a także spędzania wolnego czasu w kontakcie z naturą. Portale takie jak: www.cyfrowobezpieczni.pl www.sieciaki.pl pomogły w ocenie różnych sytuacji, na które narażone są dzieci podczas korzystania z sieci.
W Konkursie Informatyczno-plastyczny „Bezpieczny Internet” dla klas IV-V wyróżniliśmy kilka prac:
I miejsce – Anna Malita – 5a
II miejsce – Julia Czyż – 4a
III miejsce – Aleksandra Madera – 5a
wyróżnienia: Milena Janik_ Emilia Bera i Zuzanna Stachowicz_Wiktoria Ciemięga – 4b
Klasa 3 a na lekcji języka angielskiego przeniosła się do restauracji. Uczniowie wcielali się w rolę kelnerów i klientów ćwicząc słowa i zwroty związane z zamawianiem jedzenia. Klasa świetnie się bawiła i chętnie brała udział w odgrywanych scenkach.
Silne hasło jest warunkiem bezpieczeństwa w Internecie, dlatego poziom jego skomplikowania ma tutaj ogromne znaczenie. Uczniowie naszej szkoły podczas zajęć z informatyki poznali zasady tworzenia bezpiecznego hasła, a także problemy związane z udostępnianiem haseł innym osobom. Podczas pracy grupowej budowali „mocne” hasła i uczyli się je zapamiętać. Dzięki zajęciom zrozumieli, że powinni zwrócić większą uwagę na to, jak zabezpieczają informacje o sobie. Efekty pracy dzieci w formie plakatów zostały zaprezentowane na korytarzu szkolnym.
Pamiętaj!
Twoje hasło powinno:
– składać się z co najmniej 8 znaków (jeszcze lepsze jest dłuższe hasło)
– zawierać wielkie i małe litery
– posiadać cyfry
– oraz znaki specjalne, np. *&%%$#@!
Co tu się działo?
Klasa III B na zajęciach kreatywnych kolejny raz bawiła się w małych odkrywców. Tym razem był to wybuch wulkanu. Do wykonania tego doświadczenia potrzebna była: soda oczyszczona, woda , ocet i barwnik. Do wody uczniowie dodali ocet, barwnik , sodę i to sprawiło “wybuch wulkanu”;-) Wybuch był spektakularny i wzbudził ogromne zainteresowanie uczniów. Tego typu zabawa jest najlepszym sposobem rozwijania aktywności własnej dziecka, zdobywania wiedzy i rozbudzenia ciekawości otaczającym światem. Uczy także prowadzenia obserwacji i wyciągania wniosków z doświadczeń i eksperymentów.
Ministerstwo Sprawiedliwości uruchomiło zapisy na prowadzone przez ekspertów resortu dwa cykle zajęć online z edukacji prawnej dla uczniów klas 6-8 szkół podstawowych oraz uczniów szkół średnich. Liczba miejsc jest ograniczona, o przejęciu decyduje kolejność zgłoszeń.
ul. Grunwaldzka 7
39-300 Mielec
Jak Kopernik wstrzymał słońce,
Łukasiewicz mrok rozjaśnił,
By w wieczory, noce ciemne
Wszystkim ludziom było jaśniej.
Jego lampa, choć naftowa,
Śmiało już rzucała blask...
Bez kategorii Sport Konkursy Muzyka Norway Język obcy Biblioteka Deals Wydarzenie Lekcja Clothing Wycieczka Doswiadczenie Trends
Jeśli chcesz otrzymać notatkę o naszej polityce prywatności na swój adres e-mail, wpisz go i kliknij wyślij