GODZINY PRACY |
poniedziałek | wtorek | środa | czwartek | piątek | |
Szendoł Magdalena |
SALA 10 |
1230– 1445 | 1230– 1410 | 1230–1500 | 1230 – 1450 | 1230 – 1445 |
Zajęcia logopedyczne w szkole rozpoczynają się od przeprowadzenia badań przesiewowych wśród uczniów klas pierwszych. W trakcie diagnozy sprawdzana jest artykulacja poszczególnych głosek, ale również budowa narządów artykulacyjnych oraz ich motoryka. Co więcej, sprawdzana jest również umiejętność różnicowania przez dzieci poszczególnych głosek. Po przeprowadzonej diagnozie podejmowana jest decyzja, które dzieci zostają zakwalifikowane do zajęć logopedycznych. Uczniowie zostają podzieleni na małe grupy.
W trakcie zajęć podstawowym zadaniem jest usprawnienie motoryki narządów artykulacyjnych. W dalszej kolejności wywoływane są poszczególne głoski. Kolejnym zadaniem jest ich utrwalenie w izolacji, sylabach, wyrazach, wyrażeniach i zdaniach. Głównym celem zajęć jest utrwalenie wywołanych głosek w mowie spontanicznej. Aby to osiągnąć niezbędna jest współpraca między logopedą i rodzicami dzieci uczęszczających na zajęcia. W tym celu, każdy z uczniów prowadzi zeszyt logopedyczny, do którego wklejane są ćwiczenia, które należy utrwalać również w domu. Bez zaangażowania rodziców, poprzez kontynuację pracy w domu, niemożliwe będzie osiągnięcie założonego celu terapii. Pod koniec roku szkolnego potrzebna jest ewaluacja podjętych działań i decyzja, które dzieci powinny kontynuować terapię w nowym roku szkolnym, a które mogą już przestać korzystać z zajęć.
Wady wymowy często skorelowane są z wadami anatomicznymi, takimi jak wady zgryzu, skrócone wędzidełko języka lub wargi czy też niedosłuch lub przerośnięte migdałki podniebienne. Dlatego do zadań logopedy należy również rozmowa z rodzicami na ten temat i zasugerowanie im wizyty u konkretnego specjalisty (stomatologa, ortodonty czy laryngologa).
Do zadań szkolnego logopedy należy również współpraca z wychowawcami dzieci, którzy spędzają z nimi najwięcej czasu, dzięki czemu mogą zauważyć ich problemy z artykulacją, czy słuchem fonematycznym.
Do najczęstszych wad wymowy spotykanych wśród dzieci można zaliczyć:
Logopeda
Magdalena Szendoł
ul. Grunwaldzka 7
39-300 Mielec
Jak Kopernik wstrzymał słońce,
Łukasiewicz mrok rozjaśnił,
By w wieczory, noce ciemne
Wszystkim ludziom było jaśniej.
Jego lampa, choć naftowa,
Śmiało już rzucała blask...
Bez kategorii Sport Konkursy Muzyka Norway Język obcy Biblioteka Deals Wydarzenie Lekcja Clothing Wycieczka Doswiadczenie Trends
Jeśli chcesz otrzymać notatkę o naszej polityce prywatności na swój adres e-mail, wpisz go i kliknij wyślij